Mitt skottska påbrå – min hårfärg, inte sparsamheten

Nu tror jag att jag är back on track. Nacken känns lite bättre, jag sov nästan hyfsat i natt (vaknade bara 4-5 gånger) och hostan har lugnat sig lite. Jag sov en del på soffan igår eftermiddag så jag orkade med att titta på matchen som våra duktiga småkronor utkämpade mot Slovakien i Junior-VM i Ottawa igår. Det var lite väl mycket spänning men till slut tog grabbarna sig i kragen och vann. Final imorgon natt. *stööön* Vi får väl se om jag orkar sitta uppe så länge. Matchen börjar 01:30 och brukar hålla på några timmar. Det skulle vara kul att se men jag tvivlar på att jag orkar.

Jag har fått ett pris av underbara goa Johan Vashten. Gissa om jag blev glad? Jaja mensan. *nickar och ler* He made my day.

niceblogaward

Och jag ger den till alla som finns i min bloggpromenadslista.

Min far har gått och blivit sjuk också. Liknar en lindrigare form av influensan. Han har ju trots allt fått en spruta mot eländet men frågan är om han smittas. Vi träffade honom i fredags eftermiddag. Ja ja, vi får väl se om man har klarat sig. Vill inte ha fler sjukdomar nu. Min kära morbror har visst också hamnat på sjukhus sedan julafton. Kul att de hör av sig redan nu, en vecka senare. Undrar om de tänker avslöja om någon släkten går och dör? Jag fick i alla fall reda på när min mormor dog för över två år sedan men arvet efter henne är fortfarande inte helt uppdelat. Vem har sagt att man ska få saker och ting ur världen?

Jag har också fått nallen som jag skickade efter från Scotweb. Min mormors mors maiden name var Rose. En skottsk klan, vad jag har förstått. Och på den hemsidan hittade jag massor med roliga grejer som hade med mitt skottska arv att göra. Bland annat så hittade jag en nalle, Angus – the highland bear, som man kunde beställa med kläder i sin klans tyg. Så det gjorde jag. Visst är han söt?

rose-nalle

Förra året tänkte jag att min make skulle få ansvaret för att skicka födelsedagskort till släkt och vänner. För att vara snäll så kan vi väl säga att det gick inte alls. Så i år får jag väl ta över det ansvaret igen. Har bestämt mig för att göra korten själv i vitt/svart/grått/silver för 2009. Sen kan man ju byta till någon annan färg för 2010. Idag har jag gjort tre stycken som skall skickas iväg den här månaden. En ovanligt lugn födelsedagsmånad. Mars, tror jag, är den värsta månaden. Värsta och värsta, det är då flest folk som jag känner fyller år. Lär vara barnen som är gjorda runt midsommar som är födda i mars. Så vi vet ju alla vad deras föräldrar gjorde midsommar året före. 😉

grattis-3grattis-2

 grattis-1bibbi-sign

10 tankar på “Mitt skottska påbrå – min hårfärg, inte sparsamheten

  1. Fibromorsan

    TACK!!
    Bättre sent än aldrig – nu hämtar jag denna award du lämnade en kommentar ang i början av jan…
    Kommer stolt presentera den på min blogg inom kort.
    Kramis

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.