Fototriss V9: Tema GULD

Veckans Fototriss-tema är Guld. Kollade runt hos de som redan lagt upp sin Guld-triss för lite inspiration. Kunde dock konstatera att en resa till Thailand över dagen inte är aktuellt eller gå ut i skogen och plocka diverse sorter av kantareller kan bli lite problematiskt. En djupdykning i smyckskrinet verkade vara det som gav mest på temat. Men så tittade jag upp i taket här i vardagsrummet och såg den här:

Vår, i mitt tycke, vackra takplafond med förgylld kant.

Hittade sonens guldmedalj i friidrott.

Tredje bilden blir på de örhängen jag nästan alltid har på mig. Jag har ju två hål i varje öra så jag har fyra örhängen på mig till vardags.

Fler GULD-Trissar hittar du hos Fototrisserskan Helena.

8 tankar på “Fototriss V9: Tema GULD

  1. Inger

    Av nån anledning ser jag inte mittbilden…

    Av de två jag ser gillar jag den nedre bäst!

    Och visst var det en alkotte du såg hos mig. Avgjuten i guld.

  2. Hero

    Det blev ju en bra triss! Fina bilder alla tre. Man har mer guld hemma än man först tänker. Gäller att se sig om lite!

  3. Erik "Semlan"

    Vilket makrofoto på örhängena! Fin medalj din son vunnit. Väljer dina örhängen, småsvårt se vad det är, om du inte skrivit den förklarande texten. Det gick ju bra utan gula svampar! 🙂

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.