Fortfarande ont och om Saab & Volvo

Jag har fortfarande ont men har gått från Citodon till Alvedon och Voltaren. Mest för att jag mår så illa på Citodonen. Illamåendet kan ju också bero på att jag äter ganska lite just nu eftersom det är svårt att öppna munnen. Men det blir bättre. Jag tröstar mig med att om en vecka så har det läkt i munnen och jag mår bra igen. Jag har i alla fall jobbat idag. Har till och med kunnat prata i telefon utan att sluddra alltför mycket. Det är åtminstone ingen som har frågat om jag har problem med talet idag. Jag lät nog lite konstig igår.

saab

volvo_logo2006_lg

Nu måste jag bara kommentera detta med jättekrisen i Saab och i viss mån Volvo. Kan någon slå in i huvudet på folk att Saab och Volvo INTE är svenska företag längre. Har inte varit på väldigt många år. De ägs och drivs av internationella storföretag. Jag anser inte att regeringen ska skänka en massa miljoner av våra skattepengar till GM för att försöka rädda kvar Saab. För de pengarna lär inte gå till att rädda några jobb i Sverige utan rakt ner i amerikanarnas fickor. Saab och Volvo tillverkar idag bilar som väldigt få människor vill ha eller har råd att köpa, det är därför som krisen är så djup. Det är inte den ekonomiska konjunkturen som gör att GM vill göra sig av med Saab. Saab har gått med förlust i hur många år som helst och GM har pumpat in en massa miljarder för att hålla igång fabrikerna i Sverige och Europa. Men tillverkar man bilar som ingen köper så funkar det inte. De skulle gett tusan i att försöka konkurrera med BMW, Mercedes m.fl. Låt Saab och Volvo gå i konkurs. Köp fabrikerna billigt, starta ett nytt bilföretag som anställer de som nu jobbar där och låt de designa och tillverka bilar som folk vill ha och köper. Låt Saab- och Volvo-folket gå tillbaka till att tillverka det de en gång var duktiga på; folkbilar som folk köper.

bibbi-sign

2 thoughts on “Fortfarande ont och om Saab & Volvo

  1. Peggygirl

    Hoppas att du snart blir smärtfri.!! Ja jag hoppas verkligen inte att det ska dröja så länge innan dom kommer och fixar till det hemma hos mig 🙂 men man vet ju aldrig!
    Nä det var väl ett tag se dessa två företag var svenska..! Min äldsta son jobbade på Volvo i Göteborg och han fick gå nu..! Man skulle satsat på bilar som inte var så dyra utan som du säger folkbilar som folk köper !!
    Ha en bra kväll!
    Kramar!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

