Silverputsning på en måndag

Måndag igen. Det verkar som om den här typen av dag återkommer ganska ofta. Typ en gång i veckan vilket jag tycker är lite väl ofta. På jobbet har jag roat mig med att företagsanpassa vårt nya program och då främst i lönedelen. Puh!!!

citrenbaum-silver-cups Inte mina bägare, tyvärr, men välputsade.

Idag har jag också testat att putsa silver med aluminumfolie, varmt vatten och bikarbonat. Jag läste om det på flera olika ställen på nätet så jag var ju tvungen att testa. Jag fick ett par silvergrejer efter min mormor för ett tag sedan och dessa saker, en liten bägare och en skål, var inte putsade på vääääldigt länge. Så jag la ett par lager aluminiumfolie i botten av en stor plast skål, kokade upp vatten och hällde i en halv deciliter bikarbonat. Sedan la jag ner bägaren och väntade. Lite grann försvann men det svarta satt mestadels kvar. Sedan testade jag med skålen. Surprice! Den blev jättefin. Bägaren fick jag ta vanligt silverputs till, kletade in hela och väntade en stund. Gammal tanborste fram och ännu mer putsmedel och gnugga, gnugga, gnugga. Nu är den jättefin den också. Tyvärr kan jag inte säga detsamma om min tröja som ser ut att vara sprayad med silverputsmedel.

Ovanpå detta kan jag ju inte låta bli att kommentera det som står i tidningarna idag. Rättegången mot äcklet ner i Österrike. Fritzl – brrrrrrrrrrrrrr. Han påstår visst att han känt skuld i 24 år. Pah, visst! Finns det någon som tror på den sagan? Om han hade känt skuld så hade han aldrig gjort detta mot sin egen dotter. Läste också att han kan vara ute om 7 år. Det minsta man kan begära är väl att han ska sitta inne lika lång tid som han höll sin dotter inspärrad. Gärna med mycket tidsränta och under samma vidriga förhållanden. Lite vanlig tortyr sskulle sitta fint som grädde på moset. Nej förresten, han skall torteras till döds omgående så slipper hans dotter och barn m.fl. ens tänka på att han fortfarande lever. Radera det avskummet, från jordens yta. Jag blir inte alls upprörd av sånt här, jag blir hatisk!

Nu ska jag lugna ner mig och sen ska jag titta på TV.

4 thoughts on “Silverputsning på en måndag

  1. Karpstryparn

    Svar om Fritzl: Ja, det borde han verkligen, det är det minsta straffet för det avskummet samt att han skulle våldtas minst 3000 gånger!

  2. >Robin Hood>

    Ciao Bibbi,
    ja, putsartagen 😉
    Jag kan inte sätta ord för den där ondskans utsände, Fritzl. Bra du kan, jag bara känner, något stort kring avsky och förakt …
    Ljuga efter alla år, otroligt fegt mot barnen …

    Kram
    Janne Huva

  3. Karpstryparn

    Jäkligt snygga bägare, man får lust att gå ut och köpa direkt.

    Svar om senatorn: Ja, det är nog något sådant, fast jag tror knappast att en sådan idiot är vid sina sinnens fulla bruk.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

