Fototriss – Fult

Veckans Fototriss-tema är Fult. Ett inte helt lätt ämne. Okej, jag hade kunnat rikta kameran ut genom fönstret för vädret är ovanligt fult just nu. Men det är det ju överallt och det är ju ingen utmaning. Efter lite tankemöda så blev det dessa bilder.

En inte helt vacker burk i mitt kök. Ser skitfult ut men är väldigt praktiskt att ha pennorna tillgängliga.

En mycket ful kasse med ännu fulare el-ledningar står i det som en vacker dag ska bli vårt stora badrum.

Och det fulaste, vidrigaste som finns i mitt hem. En tavla som min käre make hade med sig till vårt gemensamma hem. Jag har inte lyckats få honom att göra sig av med den än. Så länge hänger den i samma rum som kassen med el-ledningar finns. Tavlan skrämde slag på ungarna när de var små så då ställde jag in den i en garderob. Maken hittade den och hängde den i blivande badrummet så man hickar till varje gång man ska på muggen.

Fler fulheter hittar du på Helenas Fototriss-sida.

7 thoughts on “Fototriss – Fult

  1. Mia

    Ingen tvekan! Tavlan är riktigt ”ugly”, lyckad triss alltså!
    Skall tavlan hänga kvar? Tycker du skall öppna locket och spola den ;)) Eller så kan man tappa en burk färg på den eller så kan man …. finns massor med trix ;))
    Förstår att barnen blir rädda!
    //Kram/Mia

  2. Marie

    Jag har också en ful pennburk hemma. Kan inte komma på någon snyggare lösning. Men jag måste bara säga att den tavlan var nog bland det fulaste jag sett hahaha Gubben ser urläskig ut så jag förstår era barn! Var han din man fått den från?

    Bra fototriss!!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

