Lucia på er

Lucia och tredje advent på er alla trevliga människor. Lussade ungarna för er imorse? Ja, ni som har barn i den ålderna alltså. Vi som har ungar som ”har slutat med sånt där” kan ju knappast förvänta oss något lussande. Just nu går programmet med TV-Luciatåget, i repris från imorse antar jag. Det enda Luciatåg jag har fått se i år.

Annars så har vi garnerat pepparkakorna vi bakade igår. Vi har som tradition i i min familj att vi skriver namnet på de som skall fira Lucia tillsammans på varsin pepparkaka. Vi skulle bli åtta stycken ikväll. Efter tre namn gick min hand i strejk. Det är nog bara att acceptera att jag har garnerat pepparkakor för sista gången. Sen jag ramlade i backen för ett par år sedan så vägrar min hand att göra sådana saker. Sonen fick ta över och skriva namnen, maken satte extra dekorationspluppar och dottern fixade pepparkakshuset.

Här har vi snöat huset med florsocker och godisglitter. Hon gjorde en fin gris också.

Luciamiddag har intagits hos min far. Sill och potatis till förrätt och risgrynsgröt till huvudrätt. Smaskens!

Nu kör vi vår egen julkalender, den bästa enligt mig; Sunes jul.

3 thoughts on “Lucia på er

  1. Karpstryparn

    Hoppas du hade en bra och rolig Lucia, för det hade jag. Jag var nämligen på hårdrocksklubb, skriver om det i morgon, alltså senare idag.

    Svar: Well spoken, för det innebär att du är en äkta demokrat. *Kram*

  2. Mira

    Ojojoj!!

    Vad pyssliga ni är. Vi är mil ifrån julpysslande här hemma. Blir väl i takt med att tvättberget minskar, misstänker jag.

    Sill och potatis!? Åhhhhhhhhhh, så avundsjuk jag blev nu!

    Kraaaaaaaamelikram!

  3. Knut Lindelöf

    Fin pepparkak hus… 🙂
    Hoppas allt är bra med dig min vän. Jag lovar ska ta det lugnt med ryggen om du oxå göra det…hahaha….
    Ska jobba två dagar till sen är jag ledig fram till den 28:e då blir det besök till småland och systern och sånt… Tyvärr ingen utlandresa .
    Hoppas helgen vart bra… och att du får en trevlig vecka.
    Vi hörs av snart igen och för alla de uppmuntrande kommentaren och jag tar åt mig.
    mega kram på dig.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

