Jag kom hem till slut

Så, nu sitter jag i soffan i mitt varma vardagsrum och snorar. Tack vare min underbara arbetskamrat D som skjutsade mig till Sickla Köpkvarter. Jag hade bestämt möte med dottern för inköp av vinterjacka. Dottern och hennes klass hade varit och bowlat på Bowlers så hon var redan där. Vi började på Stadium men där var det inget som passade så vi knatade över till InterSport som hade. Ett stycke dyr dunjacka av märket Nike inhandlades. Lite tur hade jag för jackan var nedsatt med 50% men kostade åt helvete för mycket ändå. Men nu kommer ungen att hålla sig varm resten vintern i alla fall. Hem tog vi oss med tåget som rullade med vissa försening.

Tog en bild i morse på hur det såg ut vid dörren ut till terrassen på baksidan. Jag kan meddela att just nu står det ännu högre upp.

Innan jag gick från jobbet så hade vi stor dramatik.

En annan jobbarkompis kom in och talade om att det rök från ett fönster på ett hus tvärs över vägen. Alla vände sig om och kunde konstatera att han hade rätt. Ut ur huset så kommer ett antal människor och det ryker mer och mer. Brandkåren var larmad. Väldigt snart så stod lågorna högt eftersom det båste ut av bara tusan. Det tog gott och väl tio minuter innan brandkåren lyckades komma fram. Sa jag att snöröjningen inte fungerar här?

Urusel bildkvalitét då jag zoomat in med mobilkameran men ni förstår nog dramatiken. Vi tror att det är köket som brinner mest.

5 thoughts on “Jag kom hem till slut

  1. Cim

    Hej hej, hittade dig hos Mira, gillade din blogg o ger ett avtryck efter mig…
    Hoppas du kollar in till mig nån gån när du har tid o lust… Jag jobbar mycket just nu därför lite taskigt med tid för uppdateringar, men men, det blir väl bättre…..

    Kram o god jul, men vi kanske hörs innan dess…
    //Cim

  2. Karpstryparn II

    De som är ansvariga för att snöröjningen i er kommun borde skjutas och det på direkten, vilka jävla idioter! Jävla sopprötter är vad de är, tack vare dem kunde ju folk ha dött här!!

    Svar om Metal Club: Jo, det kom en del emellan, men nu har jag skrivit klart inlägget, publicerade det alldeles nyss. *Kramar* God jul förresten.

  3. Bibbi Inläggets författare

    Jo då, elden är släckt men stora delar av huset är förstört. Det bodde tydligen två familjer i huset men bara tre personer var hemma och de hann ut.

  4. Emil

    Fy fan. Vaket med kameran, men fy vad sorgligt för dem i huset. Har brandkåren fått elden släckt än? Tänk att bli av med allt i sitt hus!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

