Nu är beslutet fattat

Det är tråkigt att behöva säga det men: VAD VAR DET JAG SA?

Hörde just på radion och läste i Aftonbladet att beslutet tydligen nu är fattat. GM lägger ned Saab. Affären med Spyker, som också gått med förlust länge, sprack. Rent affärsmässigt är det faktiskt det enda rätta. Varför ha ett företag som envisas med att bygga bilar som ingen vill ha? Företaget har ju gått med förlust hur länge som helst. GM har pumpat in 39 miljarder i Saab hörde jag. Visst det är för jäkligt att få ett sådant besked för dem som jobbar på Saab. Men ärligt talat så måste de ha kännt på sig att detta skulle komma. Ett företag kan inte gå med förlust hur länge som helst utan det händer något. Läget är ju egentligen perfekt för de som jobbar på Saab. Låt GM lägga ned. Ta era kunskaper och starta en ny bilfabrik och bygg bra och billiga bilar som folk vill ha och är villiga att betala för.

One thought on “Nu är beslutet fattat

  1. Karpstryparn

    Jo, jag fick reda på nedläggningen för en liten stund sedan.

    Svar: Jajamen, det var kul som sjutton. Angående metal: Nej, jag lyssnar knappt på sån musik längre, köper inga skivor med metal i alla fall. Nej, jag håller fast vid den metal som fanns på 80-talet, t ex Accept. Men Oi kommer jag att lyssna på tills den dag jag dör. Hehe, kan riktigt se framför mig när jag en gång sitter på ålderdomshemmet och lyssnar på någon skiva med något Oi-band, typ Blitz eller Battle Scarred, eller vikingarock, t ex Enhärjarna. På tal om Battle Scarred så lägger jag ut en video med dem i natt eller i morgon. Haha, stackars det åldersdomnshem som jag hamnar på, personalen kommer att få ett helvete! Absolut, Ramones är skitbra. *Skrattar*

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

