Dan före dan före dan före dan före dopparedan

Jag hoppas att jag fick rubriken rätt. Fjärde advent är det och söndag kväll och jag mår lite bättre. Imorgon ska jag försöka ta mig till jobbet. Det kommer att bli spännande att se om bussarna går.

Igår tog jag och maken oss till Forum för att inhandla sista julklappen till dottern. Jag misstänker nästan att det snart är jul för attans vad människor det var där. Det som förvånar mig är att folk åker till dessa stora köpcentra med små barn. Små barn och trängsel går inte bra ihop. Det vet de flesta människor. Jag kommer ihåg att jag brukade fixa barnvakt åt mina barn för att de skulle slippa trängseln vid sådana här tillfällen. Barn som släpats med till stora köpcentra strax före jul är kinkiga och ledsna barn. Kinkiga och ledsna barn gråter och skriker ganska mycket eftersom deras föräldrar inte gör som barnen vill.Jag tycker att det är skitjobbigt att gå och handla när det är så mycket människor och att dessutom behöva lyssna på ungjävlar som skriker gör inte saken bättre.

Vi lyckades kryssa oss fram till de affärer som var aktuella till slut och få tag på det som skulle inhandlas. Tyvärr var vi väldigt sena eftersom maken tillbringade någon timme att skotta oss ut ur huset och in i garaget samt att han bara ”tvungen” att göra än det ena än det andra innan vi kunde åka iväg. Detta ledde till att matinköpet kunde vi se oss i månen efter för det var låååång kö in till parkeringen på Maxi och lika lång kö ut. Vi åkte förbi och slirade hem istället. De inköpen fick göras idag istället efter att maken ytterligare en gång skottat oss ur huset och in i garaget. Jag kan meddela att snöröjningen fortfarande inte fungerar i vår kommun.

Vilken dag som helst så kommer gran och pynt fram i det här huset också men inte idag. Orken har liksom inte räckt till det också och även om dottern försökte så var det ingen av de andra som hängde på.

Mycket snö har kommit. Så här ser det ut på vår baksida. Suck!

Snö i närbild.

One thought on “Dan före dan före dan före dan före dopparedan

  1. Cim

    Ja jag är en av de tokiga som älskar julen och vill njuta av den tillräckligt länge… Jag pyntade o gjorde allt utom klädde granen till första advent…..
    Ha en underbar kväll……

    Kramen
    Cim

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

