Dan före dopparedan

Färdigjobbat för i år. Jag är LEEEEDIG resten av året! Okej, det är inte mycket kvar av det här året men i alla fall. Det låter bra.

De sista julklapparna är inhandlade och inslagna. Morgonjulklappar till ungarna. Rullrånen är gjorda och likaså hovmästarsåsen till imorgon. Så nu kan julaftonen komma och jag kan njuta i lugn och ro.

Så här ser rullrånen ut och de är gjorda efter ett recept som min mamma fick av en väninnas svärmor någon gång på 1960-talet. Receptet lär vara mycket äldre än så och damen som skrev ner det åt mamma använde måtten kaffekopp.

Nu är det dags att vila fötterna och slappa i soffan med datorn i knät och surfa runt. Strax ska jag lägga in min lila julhälsning.

One thought on “Dan före dopparedan

  1. Fibromorsan

    Å de där ser smaskiga ut!!
    Har du ett speciellt rånjärn för att göra dem? Har letat med ljus o lykta efter det i flera år nu :0(
    Såg ett när jag var runt 20 år och önskar såååå att jag köpt det då!
    Är de hemskt krångliga att göra? Annars skulle jag bli SUPERGLAD om du ville dela med dej av receptet!!!
    Kramis

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

