Dan efter dopparedan

Så var julaftonen över för detta år. Jag hoppas att alla hade en fin jul och att den blev vad ni förväntade er.

Jag tillbringade den med mina nära och kära hemma hos min far. Glögg och pepparkakor till Kalle Anka och efter det en massa god mat. Som vanligt kom jag aldrig förbi sillen och laxen för då var jag mätt. Skinka, köttbullar m.m. får ätas en annnan dag. Så dags när alla var proppmätta så var det dags för kaffe med kakor och annat smaskens samt den efterlängtade julklappsutdelningen. Vi har bannlyst pengar och presentkort till jul i vår familj. Det ser så jäkla trist ut med några kuvert under granen tycker vi så det får bara vara paket.

Jag tror att alla var nöjda med sina julklappar. Jag fick bl.a. en Modo matchtröja som är signerad av hela laget. Helt rätt sak att ge en Modoit som jag.

Ett par bilder från igår.

Idag har det varit lite slappardag här. Jag har kört ett par tvättmaskiner men det är också all nytta jag har gjort. Sonen har spelat ett julklappsspel på PS3:an och jag, maken och dottern har spelat Jeopardy. En lagom sysselsättning så här på juldagen. Nu är det dags för nyhetsläsning och bloggpromenad.

One thought on “Dan efter dopparedan

  1. Alexis LeDiva

    Super fint ser det ut… varm och välkomnande.
    Hoppas du fick dig en trevlig julafton tillsammans med familjen… med mycket god mat och dryck och julklappar….
    Gällande min körning så kan jag säga som tur man tagit sin körkort under hemskt vinter tid och halka i Mora… så man vet hur man ska köra… inga bromsningar utan bromsa med motor genom växla ner.. och det även är miljökörning som det kallas…haha…
    Så nu är Diva hemma och trivs så enormt… skönt och va med familjen men hemma är ännu bättre…hahah…
    Ha en fortsatt trevlig vecka .. och glöm inte mellan dag rean…hahaha..
    kram kram på dig.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

