Det snöar

Det snöar och söar och snöar. Jag är väldigt trött på dessa förbannade vita prylar som kommer nerfarande hela tiden. Ovanpå detta så blåser det ordentligt också. Inget väder man ger sig ut i direkt. Jag hade tänkt ta mig till något av våra stora shoppingtempel för att kolla in rean samt lite annat men det får vänta. Som våra vägar ser ut här så ger man sig inte ut om man inte absolut måste. Maken har roat sig med snöskottning ett par gånger under dagen. Jag stod i köket i två timmar och strök. Det hade samlats en hel del på hög om man uttrycker sig snällt. Tyvärr är jag inte färdig än men alla kökshanddukar och örngott samt en och annan gardin blev det i alla fall. Nu är det ”bara” kläder kvar. Maken har börjat använda sina skjortor mer och mer så det finns ett antal av den varan i strykkorgen.

I övrigt så har jag inte gjort så mycket mer. Om det hade varit bättre väder hade jag tänkt mig att gå ut och fotografera men när det var i det närmaste snöstorm ute så avstod jag.

När jag kollade in nyheterna igår så var det krigsrubriker om paret Anaka igen. Och då menar jag inte Kalle och Kajsa utan den gamlavanliga följetongen i våra media den här hösten; Anna och Paul. Tänka att det inte hade hänt någonting annat i hela stora världen än att de har bråkat. Var det någon som var intresserad av deras bråk förutom journalisterna? Knappast.

En istapp som bildats på ett av våra dvärgträd i trädgården.

One thought on “Det snöar

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

