Det är jobbigt att vara ledig

Det är jobbigt att vara ledig. Idag hade jag haft det ganska lugnt om jag varit på jobbet men så var nu icke fallet. Jag har varit hemma och stökat istället. Efter en snabbhandling på förmiddagen så bestämdes det att vi skulle möblera om dotterns rum. Det tog fyra timmar från start till mål. Nu har jag ont i rygg, höfter, knän och fötter. Dessutom så var det väldigt dammigt så allergin blommar för fullt. Jo, jag har tagit mig en varm och skön dusch och nu sitter jag här i soffan och tänker inte göra mycket annat ikväll. Men dottern är nöjd och glad. Jag har däremot lite dåligt samvete för det borde varit sonens rum som fixades till. I och för sig ska hans rum målas om samt inhandlas lite nya möbler till så det hade inte fixats på fyra timmar men ändå.

Att jag inte skrev något igår beror på att jag har investerat i en ny laptop (den gamla har börjat uppföra sig konstigt) och igår kväll satt jag och förde över bilder m.m. samt installerade de program jag vill ha. Det enda jag saknar nu är Outlook. Den här nya maskinen kör med Windows Live Mail och jag gillar inte det. Det jag däremot gillar är att den har Windows 7. En klar höjdare.

Tyvärr blir det ingen bild idag. Vädret har som bekant slagit om från vinter till vår. Igår var det -8 grader och idag +3. Funderade på att gå ut och ta lite vackra vinterbilder men plusgraderna har gjort att det inte går för det finns inga vackra vinterbilder kvar därute. Jag tycker att om nu snön hade fallit och lagt sig fint på träden så kunde det fortsatt vara någon minusgrad så skiten låg kvar. Nu är det bara blött och slaskigt.

Nu är det hög tid att hälsa på hos alla trevliga bloggare samt läsa nyheterna. Sonen har lagt beslag på TVn så där lär jag inte få se vad som hänt i världen.

Kram på er!

4 thoughts on “Det är jobbigt att vara ledig

  1. Alexis LeDiva

    Håller med dig. Jag avskyr långledighet om så man inte är bortrest. Till Egypten , grekland eller något…. Här hemma att va långledig är nästan att ligga i en säng med full av kvalster… usch… nä…
    hur mycket än man gör så finns alltid något o göra som inte ens är behagligt….
    Önskar dig en riktigt gott nytt min vän och din familj.
    Stor kram från Diva´n. puss puss

  2. Karpstryparn

    Äsch, var glad över lite ledighet, för snart börjar den hårda vardagen igen.

    Svar: Ja, visst är det. Utrota är nog det bästa, så att de inte kan sprida sina avskyvärda, människofientliga och vidriga inställningar. Low life? Absolut!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

