Imorgon ska jag jobba

Söndag kväll igen. Imorgon är det jobb som gäller för min del. Jag gillar verkligen mitt jobb och de jag jobbar med men jag hatar att gå upp halv sex på morgonen. Och att det nu är väldigt mörkt och ännu kallare ute gör inte saken lättare. Ovanpå detta så kommer resten av familjen att ligga och snusa i sina varma, gosiga sängar när jag går ut i kylan. Blääääääääää!

Idag har jag varit duktig. Jag har nämligen tvättat nästan hela köket. Skåpluckor, handtag, kakel, redskapsstänger samt krokar och det som hängde på dem. Att jag skriver nästan beror på att rengöringsmedlet tog slut så jag har sista tredjedelen av kaklet kvar. Men det tänkte jag ta imorgon när jag har införskaffat mer.

Som ni kanske vet är jag amatörfotograf. Jag får inget betalt för mina bilder, ni får titta på dem gratis hos mig, så då är jag amatör. Men man har ju inte alltid inspiration och då är det väldigt bra om man har en liten utmaning för sig själv så därför har jag hoppat på 365 Foton 2010. Det är en underbar människa vid bloggnamn AKSON som håller i detta. Hon har fixat ihop en temalista med 365 teman som man ska tolka med ett fotografi som man publicerar på sin blogg. En kul idé och defintivt en utmaning. Jag tänkte försöka lägga ut en bild om dagen. Om du är intresserad så gå in och anmäl dig. Meningen är inte att detta ska vara ett tvång utan kul och lärorikt. Om du klickar på 365 2010 här bredvid så kommer du till utmaningen.

Har du skrivit på för vargen än?

One thought on “Imorgon ska jag jobba

  1. Alexis LeDiva

    God morgon vännen. Önskar dig en god och glad start på veckan. Själv har jobbat helgen och även idag …. ledig imorgon tisdag….
    Det är inte kul och gå i kylan ut så tidigt… men det är vi som håller ställningarna… glöm inte det…hahaha…
    jätte kram och ha en fin dag.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

