Stiltje och pensionerna

Det är lite stiltje just nu. Igår tvättade jag färdigt allt kakel i köket så nu är det rent och fint där. Vad gjorde jag mer? Jo, jag dammsög upp allt kutterspån, i vårt kombinerade arbetsrum och zoo, som marsvinen har sprätt ut när de härjat. Skrämde nästan livet ur de små men stökar man ner får man faktiskt tåla att det städas. Sedan fyllde jag i alla födelsedagar och sådant till årets filofax.

Idag var maken och jag iväg till Forum och Maxi. Efter lunchen tog vi en promenad i kylan. Jag tänkte att jag skulle få lite fler bilder till min 365 Foto-utmaning. Ni kommer att få se en del av dem de närmaste dagarna. Resten av eftermiddagen har jag suttit med min gamla och nya dator och skrivit av mailadresser jag hade i den gamla samt flyttat över viktiga mail. Sedan har jag rensat bort alla personliga filer och onödiga program i den gamla. Jag har redan flyttat över de filer jag ska ha kvar och nu sitter maken och rensar ännu mer ur den.

Satt och tittade på nyheterna förut där de talade om att pensionärerna kommer att få sänkt pension i år. Det räcker tydligen inte att de betalar mer i skatt än vi som jobbar utan nu ska man sno ännu mer för dem. Dessa människor har arbetat, slitit ihop till sin pension under så många år för att få en dräglig ålderdom. Har inte Sverige råd att betala sina pensionärer så att de kan leva på sin pension? Och varför är skattesatserna högre för pensionärer? Det minsta man kan begära är väl att de har samma skattesatser som oss andra. Jag tycker att det är ett jävligt dåligt sätt att tacka våra föräldrar och morföräldrar för att de försörjt och uppfostrat oss. De där som bestämmer borde skämmas ordentligt!!!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

