Rapport 2010-01-08

Det är visst fredag i dag sägs det. Bara två dagar kvar att få sova tills jag vaknar av mig själv. På måndag så är det dags för den där förbannade pipande saken igen tidigt som … på morgonen. Men nu ska vi passa på att njuta av fredagskvällen och helgen först. För tillfället är -13,2 grader ute och jag befinner mig inomhus i värmen. Tvätten är körd och upphängd, jag har gått igenom alla papper som var fastsatta med alla dessa magneter på frysen och slängt det mesta. Har en annan hörna i köket som det brukar samlas en massa papper och annat i som jag också har rensat och slängt en hel del. Är faktiskt ganska nöjd med mig själv idag. Jag håller på att övertala familjen att vi ska plocka bort julen imorgon men de är inte riktigt med på noterna. De tycker att vi kan vänta till nästa helg eftersom Tjugondag Knut är i veckan som kommer. Och varför inte? Maxi har börjat sälja semlor redan så varför inte inköpa ett par sådana och äta i sällskap med julgranen? Ur led är tiden.

Nu snackas det om att det kanske blir elavbrott i helgen p.g.a. att det är kallt. Det kommer i så fall att bli jättekul eftersom vårt hus värms upp enbart med el. Vi har ingen annan värmekälla så det kommer att bli väldigt snabbt kallt här om de stänger av elen. Burr!

En bild från gårdagens promenad.

En mycket frusen rosenknopp med lite snö på.

Njut av kvällen alla trevliga människor.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

