Är det redan söndag?

Är det redan söndag kväll? Helt uppenbart, ja!

Jag har varit dålig på att skriva men har man inte så mycket skriva om så blir det så. Igår så städades det här. Jag dammsög hela huset medan maken städade badrummet. När jag vill ha det så där extremt städat där så ber jag honom fixa det. Då tvättar han ÖVERALLT inklusive avloppen, som jag avskyr. Han tog närmare tre timmar på sig denna gång. Dammsugningen tog bara en halvtimme. Jag såg vissa ställen han missat i badrummet men de tar jag senare. Middagen intogs på Restaurang Mihn i Sickla Köpkvarter. Gott som alltid. Kvällen tillbringades i soffan med TVn på och dataspel. Slött!

I dag har sonen och jag plockat undan julen. Det enda som är kvar är julgardinen i köket men den åker imorgon. Jag tror att jag hade sönder julgranen när jag plockade isär den. Himla otur. Jag fick nämligen i sär den i fler delar än vi hade när den sattes ihop. Det gick ju lättare att få ner den i kartongen i alla fall.

Dagens middag intogs på/i Svenssons Kök. Maken stod, som vanligt, för tillagningen och barnen slogs om potatisen som blev över. En helt vanlig middag hos oss med andra ord.

Nu är det slut på de långa ledigheterna för ett tag så imorgon är det vanlig vardag. Uppe före tuppen och iväg till arbetet.

Barnens dricka vid gårdagens middag.

Ljuset på bordet.

3 thoughts on “Är det redan söndag?

  1. Peggy

    Vad skönt det är när julen är bortplockad…Nya krafter (man kan ju alltid hoppas) och så går det faktiskt mot ljusare tider även om det kanske inte märks så mycket !
    Ha en fin start på den nya veckan!
    Kram!

  2. Björn

    Vilken otur att du hade sönder den GRÖNA granen….nu kanske du måste
    köpa en ny till nästa jul och då kanske det bara finns VITA kvar 😉

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

