MÅNDAG!!!

Idag är det mer måndag än vanligt. När väckarklockan satte igång imorse hade jag inte sovit särskilt mycket. Jag var så trött att tårarna rann och jag mådde illa så frukosten blev bara en kopp te och en halv rostad macka. Jag lyckades sminka mig utan att det såg allt för jäkligt ut och sen var det bara att gå iväg. Jag satt och sov på stationen när maken kom dit och väckte mig. Tur det annars hade jag missat tåget. Väl framme på jobbet visade det sig att temperaturen inne på kontoret var 14 grader. Och då var det ändå varmare än när förste man kom dit knappt två timmar tidigare för en stor värmefläkt stod och brummade. Lagom när jag skulle gå hem så hade temperaturen kommit upp till en godtagbar nivå för arbete. Åtminstone i det rummet jag sitter tillsammans med 7 andra, men det var värre i de andra rummen. Svinkallt med andra ord.

Jag tycker att det är skitjobbigt att ha sådana här nätter. Jag har gått omkring med en bubbla runt huvudet och arbetet har gått på halvfart. Det blir så när hjärnan inte funkar som den ska. Man måste liksom tänka på vad man sysslar med hela tiden, även på sådant som normalt går på rutin.

I övrigt så har det varit en strålande vacker dag här i Stockholmstrakten. Jag hörde till och med några fåglar som försökte kvittra.

Nu ska jag försöka tvinga mina barn att laga mat för jag börjar bli väldigt hungrig. Det var en sak till….. jo, jag ska försöka hålla mig vaken en stund till.

2 thoughts on “MÅNDAG!!!

  1. Janne Hood

    Hej, världens bästa Bibbi!
    Usch vad jobbigt, sova som är så viktigt, har själv en period som är knepig, men använder ju inte min syrapparat f.n. Och så iskallt på jobbet på toppen, huva. Hoppas mannen och stugvärmen får dig varm nog och att du får koppla av hemma. Fina bilder som vanligt, men nu har du satsat på storbildsformat så jag ser länkar och allt på bilden. Du kanske vill ha fokus på bilden mer? 🙂 Jag har också svårt nu med tid/ork för bloggande varje dag, men vi får gå våra egna vägar – vi vet ju 😉 Kraaam vännen, Hood!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

