Blandade karameller

Jag kan meddela att vintern är kvar därute, tyvärr. Jag är färdig med vintern nu så våren får hemskt gärna göra sitt intåg så fort som möjligt. En av de jobbigaste sakerna med snön är den urusla plogningen i den här stan. Och när de väl har plogat så är snövallarna längs vägarna enorma på sina håll. Den där idén att köra bort snön har tydligen aldrig slagit de ansvariga. Detta leder till att jag går till och från mitt arbete med livet som insats. Vår intelligenta kommun gjorde om en del av vägen vid mitt arbete för ett tag sedan och då tog man bort gångvägen mellan busshållplatsvägen och infarten till mitt jobb. Detta leder till att jag måste gå på bilvägen, som är väldigt smal på detta ställe, där det hela tiden kommer en massa bilar, lastbilar och bussar. När det inte är någon snö så går jag på gräsmattan bredvid men nu är den bara en stor snödriva med upplogad snö ej lämpad att gå i då jag antagligen skulle drunkna där.

Jag är fortfarande mycket irriterad på att vår ”kära” regering sänker pensionerna. Antagligen har deras föräldrar och far- och morföräldrar det väldigt gott ställt så de ser aldrig konsekvenserna av det de gör. Jag önskar av hela mitt hjärta att dessa förbannade politiker fick leva på lika mycket pengar som en vanlig pensionär har i det här landet. Men det är en utopi, jag vet. Se till att våra pensionärer har råd att leva!!

Angående Vikväktarmötet igår så orkar jag inte kommentera det mer än att de får väl skylla sig själva. Håll mötena och invägningarna på bottenvåningen i fortsättningen där det finns ett stadigt betonggolv. 😉

Jordbävningen på Haiti är ju bara så vidrigt hemsk. Det finns liksom inte ord för det. Jag hoppas verkligen att hjälpen kommer till rätt människor.

Sen kan jag inte låta bli att kommentera detta med Försäkringskassans mycket konstiga behandling av sjuka människor. Jag undrar hur det kommer sig att icke medicinutbildad personal på Försäkringskassan kan bedöma sjuka människors arbetsförmåga utan att ens ha träffat vederbörande bättre än en läkare, med minst sju år medicinutbildning, som vanligen har träffat sin patient fler gånger? Fattar dessa nollor på Försäkringskassan vad de håller på med? De sparkar och hoppar på sjuka människor som redan ligger. Var tog tjänstemannaansvaret vägen? De sitter på sina feta arslen vid sitt skrivbord och ögnar igenom sina papper och med ett leende så stämplar de ett stort ICKE GODKÄND FÖR SJUKSKRIVNING på ansökningar och läkarintyg. Dessa nissar älskar sin makt över människors liv eftersom deras egna är så futtiga och fattiga. De säger antagligen att de bara gör som regering sagt. Skitsnack! Regeringen har inte gett order om att man ska jaga sjuka människor. De har sagt att man ska utreda och ge rehabilitering för att se om det finns något man kan göra. För människor med cancer, psykiska sjukdomar och en hel del kroniska sjukdomar måste man ju, för h-te, inse att den rehabiliteringskedjan inte fungerar för. Läs Lena Mellins Analys i Aftonbladet.

Jag hade kameran med mig idag så här är en av de bilder jag tog idag.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

