Tråk och Urk!

Så var första arbetsdagen den här veckan över. Tvingade ner högerfoten i ett par vintergympadojor i morse. Det gjorde ont men det gick. Sedan gick det väldigt långsamt ner till de allmänna kommunikationerna. Efter hand under dagen har gav det med sig, trodde jag. Det var bara tårna som anpassade sig och kroppens egna smärtstillande som gick på högvarv. Jag har uppdaterat vårt bokföringsprogram och börjat med kontrolluppgifterna. Det stämmer inte riktigt tycker jag. Det hänger antagligen ihop med att vi bytte program mitt i förra räkenskapsåret.

Så, nu har jag tråkat ut er tillräckligt för idag med jobbsnack. Jag kan rapportera att min kära arbetskamrat har roat sig ordentligt i helgen. Hon har haft maginfluensa. Urk! Kan inte påstå att jag är det minsta avundsjuk. Bland det värsta och äckligaste jag vet är att kräkas. Det är bara för vidrigt!

Nu har jag suttit med fötterna i vatten igen och försökt få bort så mycket som möjligt av det som orsakar varbildningen. Sonen har åkt på judo-träningen och dottern sitter i sitt rum och jag har det lugnt och skönt.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

