Äntligen soffan

Äntligen sitter jag i lugn och ro i soffan. Det har varit fullt upp ett par dagar nu både på jobbet och hemma. På jobbet så har jag fixat lönerna och skickat dem till banken. Nu är det bara kontrolluppgifterna som skall kollas och skickas ut de anställda och skicka en fil in till Skatteverket. På hemmafronten har jag mitt lilla projekt som fortsätter. Vad det innebär avslöjas senare i vår.

Nu ikväll har båda ungarna och jag varit och hälsat på hos min bror. Jag har hjälpt min brorson Rasmus med att starta en blogg här på WordPress. Rasmus är född med vattenskalle och stökiga fötter. Han är opererad ett antal gånger i mycket unga år för dessa krokiga fötter så att han numera kan gå och springa hyfsat.  Han spelar fotboll i Hammarbys handikapplag Bajen Jets och han älskar djur. Att skriva en blogg kommer att vara en suverän träning för honom i den ädla konsten att uttrycka sig i skrift. Hans blogg heter Bajen nr. 13 om ni skulle vilja titta in till honom.

Om ni undrar och även om ni inte undrar, så är tillståndet på min eländiga tå detsamma som igår. Röd, svullen och gör j-igt ONT!

I morgon är det fredag, om ni mot förmodan har missat den saken. Håll tummarna för att allt funkar på jobbet då så jag kan njuta av helgen sedan.

Så till imorgon får ni en bild på istapparna som hänger från hängrännan på baksidan.

One thought on “Äntligen soffan

  1. Karpstryparn

    Istappar är en utav Sveriges vackraste skapelser vintertid.

    Svar: Ja, det är många som har undrat vart jag har tagit vägen. Gått under jorden? Det gör jag när jag ska begravas, haha! Nja, det är fortfarande krångel med datorn, men det värsta är fixat. Är bara någon eller några inställningar som behöver ändras, men dessa verkar inte ha någonting med datorn att göra. *Kram*

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

