Gårdagens betraktelse

Ett inlägg jag började på igår men glömde att publicera då.

Som ni vet tycker jag att det är kul att studera människor, framför allt när jag åker med de allmänna kommunikationerna.

Imorse på bussen så satte jag mig mitt emot en man som man närmast kan beskriva som gravid taxi-chaufför till utseendet. Mycket möjligt att jag har fördomar men han hade mörkblå byxor (inte jeans), ljusblå/mellanblå skjorta och en kort svart skinnjacka. Frisyren backslick utan gelé så att det stod upp lite. Men det var inte detta som störde mig, folk får se ut hur de vill. Det störande var hans aggressiva tuggummituggande. Inte ett vanligt tuggande utan käken såg ut som i en tecknad film där den hackade upp och ner i ett mycket högt tempo. Normala människor hade fått ont i käken efter ett par minuter men denna man satt så i tjugo minuter.

Fascinerande.

2 thoughts on “Gårdagens betraktelse

  1. Janne Hood

    Hejsan Bibbi!
    Denna ishockey, har du inget annat i huvudet!;) Och ”nöjet” att se människor är mitt också, gärna på bussen eller i köer. Ett bra sätt jag tidigare i åren lärdfe sonen. ”Se på andra så slipper du känna dig annorlunda”! Ja, innan han fann sin identitet, nu tjejtjusare 🙂 Fast han har en stadig nu – men hon är inte så rolig. Man accepterar ju valet, men hur de beter sig är hm känsligt. Jag har haft samtal, men alltid med ett allvar, men med leende. Och med dig är det något jag ej kan ta på. Du har först ”det”. Men något jag känner av, men inte kan finna. Alltså, inget märkligt utan din person i sfären (en bra känsla);)

    Och självklart:

    Jag fick en award vilket numer är väldigt ovanligt och om du vill så finns den hos mig, sju utvalda. OM – så gläds bara av att du fått den – eller följ ”reglerna” – jag vill bara påpeka varför jag givit dig den, så läs 🙂

    Kraaam,
    Hooden 😉

  2. Cim

    Hahaha, visst är det kul att kolla in människor, som om man sitter nånstans o fikar, man studerar hela tiden, jag kan då inte låta bli…
    Hoppas du får en fin helg!!

    Kramisar

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

