Gymnasieskola och tjat

Imorse sov jag gott och länge. Länge för att vara mig alltså. Klev upp strax efter åtta och konstaterade att det var åter svinkallt, -10 grader. Burrrr!

Den här dagen var det dags att åka till gymnasieskolan som sonen tänker gå i till hösten. Vi tyckte att han behövde lite mer information om den linjen/kursen han har bestämt sig för. Naturvetenskap med inriktning på matte och dataprogrammering. Attans vad mycket folk det var på skolan. Vi fick hjälp av en trevlig elev att hitta rätt sal för informationen. Efter informationen var sonen ännu mer övertygad om att det var rätt linje för honom. Sedan åkte vi och hämtade dottern, som inte ville följa med till gymnasieskolan och iväg för tidig middag på pizzerian i Sickla Köpkvarter.

Efter hemkomsten bestämde sig dottern för att driva mig till vansinne. I en timme satt hon och tjatade om att hon ville ha pengar, prylar och kläder. Detta började tidigare idag när hon rensade ut kläder ur sin garderob. Jag kollade igenom vad hon har tänk skicka iväg och det visade sig att hon slängt iväg en massa kläder hon fortfarande kunde ha men inte tänkte använda mer. Hon vill nämligen ha nya kläder och om man slänger iväg en massa kläder så kan man ju säga att man inte har några sen. Trodde hon. Jag blev förbannad och talade om att jag inte tänkte köpa några nya kläder eftersom hon slänger iväg en hel del som hon fortfarande kan ha. Dessutom så tänker jag från och med nu skriva upp varenda plagg hon får med vad hon får och när. Damen ifråga hävdar nämligen att hon inte har fått några kläder på jääääättelääääänge. Nåväl, efter en timmes tjat så skickade jag upp henne på rummet tills hon lugnat ner sig. Nu är hon riktigt trevlig.

Snart dags för hockey på Canal+. Har vi tur så är jag glad när matchen är över. Jo, det är Modo-Frölunda som spelar. Frölunda har hemmaplan men det ska vi inte haka upp oss på. Det går bra att göra mål på bortaplan också.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

