Lejon, tiger, snöleopard och gepard

Var det inte nyss söndagskväll? Det känns som om man upprepar allt i det oändliga här på bloggen. Men det är ju faktiskt min blogg och om jag skulle känna för att bara skriva ett enda ord i ett helt inlägg så kan jag ju göra det. Och ni kan inte göra något annat än att klicka er härifrån för att ni inte vill läsa det. Men nu tänker jag inte skriva ett inlägg med enbart ett ord. Ddet är ju redan kört. Jag har ju redan använt lite fler ord än så.

Men nu är det ju så att det faktiskt är söndags kväll och jag sitter i soffan med datorn i knät. Som vanligt.

Vi prenumererar på bland annat Nagtional Geographic, den svenska versionen. Tidigare idag när jag satt och läste den så hittade jag på en sida om världens stora kattdjur. Jag älskar dessa vackra djur. Där berättade de att antalet lejon i världen har sjunkit från 450 000 djur för 50 år sedan till ca 20 000 stycken idag. Dessutom så finns det bara 7 500 geparder, 6 000 snöleoparder och det värsta av allt bara 4 000 tigrar. Jag snackar nu vilda djur. Det är bara tidsfråga innan dessa vackra djur är utrotade i det vilda och bara kommer att finnas i djurparker. Skandal! National Geographics har satt igång en aktion för att rädda dessa stora kattdjur. Sign up!

One thought on “Lejon, tiger, snöleopard och gepard

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

