Snöelände

Så var snöstormen tillbaka. Jättefint väder på förmiddagen men strax efter lunch började det snöa och sedna har det bara snöat mer och mer. Om ni vill se hur det ser ut så ta ett vitt papper och håll upp framför ögonen. Samtidigt sprayar du dig med en blomflaska på den grövsta duschen med iskallt vatten, gärna uppblandat med is också, så får du känslan av det också. Det kommer att bli spännande att se om jag kommer till jobbet imrogon. Snöröjningen är ju inte direkt känd för att fuingera och bussarna har ju aldrig hört talas om vinterdäck/dubbdäck. JAG VILL HA VÅR!

På jobbet är jag snart klar med kontrolluppgifterna. Eftersom vi har för vana att byta bokföringsprogram och löneprogram mitt i räkenskapsåren så är det alltid strul när man ska göra kontrolluppgifter eller bokslut. Frågade hon-som-bestämmer om vi kanske skulle kunna behålla det program vi använder nu ett par år till. Hon log och höll med mig. Jag tror faktiskt att vi hittat ett program som vi kan fortsätta jobba i nu. Man skulle kunna säga ”vad var det jag sa?” men det gör jag inte. Jag tror att hon vet det. Anledningen till att jag skulle kunna säga ”vad var det jag sa?” är att jag föreslog nuvarande program redan för 4,5 år sedan. Då hade jag på mitt förra jobb använt det i nästan 10 år och det hade fungerat jättebra där. Men hon-som-bestämmer litade inte riktigt på mig utan tog ett annat program som strulade ganska mycket. Sedan kom ett annat företag och föreslog ett program som lät jättebra för det skulle vara anpassat till vår bransch. Vilket jävla skämt! Det programmet orsakade en vansinnigt mycket strul och extrarbete så för knappt ett år sedan tröttnade även hon-som-bestämmer. Den som bidar sin tid…

Så har då detta företag Spyker köpt Saab. Riktigt förtroendeingivande att bli uppköpt av ett företag som höll på att gå i konkurs för 2-3 år sedan. Underbart ör det också att vår ”kära” regering helt plötsligt slänger ut skattebetalarnas pengar som garanti åt hela skiten. Valfläsk? Jaja mensan! Jag hävdar fortfarande att det är bättre och lägga ner det och starta om. Fabrikerna finns och kunnigt bilbyggarfolk finns. Konstruera en bil som folk vill ha och KÖPER.

Nu är jag hungrig men jag tror jag nöjer mig med te och mackor till middag.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

