Kollektivtrafik och snöoväder

Jävla snö och vinter! Jag startade tjugo äver sex i morse. När jag kom ner till stationen så kom tåget innan mitt in vid perrongen eftersom det var så försenat. Det var bara att hoppa på. Väl framme vid min bytesstation så klev jag av glad i hågen i tron att det här flöt på bra trots all förbaskad snö som ramlat ned från himlen. Blåst! I det här ”underbara” vädret så går kanske tågen ibland men bussarna. Icke! Ringde till slut till jobbet och frågade om det var någon som ville ha mig där. Tyvärr så vile de det så en av mina trevliga arbetskamrater kom och hämtade mig. Då hade jag inga tår kvar eftersom de stövlarna jag hade på mig inte höll värmen i en timme. Jag var på jobbet klockan åtta. Bara en dryg halvtimme sen. Jag gillar inte SL!

Hur kommer det sig att SMHI i två dyng innan hade lagt ut klass 1 varning för hela landet men ingen var beredd på eländet, igen?

En liten ironi i det hela är att nu när jag kom hem så låg det en paketlapp i brevlådan. I det paketet är mina varma UGG-stövlar.

One thought on “Kollektivtrafik och snöoväder

  1. Cim

    Ja fy fan för all helvets snö, kan det inte räcka nu??? Jag HATAR snö o vinter!!!!
    MEN jag har rent o fint här h emma… Slut i kroppen, ja mycket!!!

    Ha den bästa kvällen…
    Kramisar

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

