Fredag och fortfarande vinter

Fredag på er, alla trevliga människor där ute. Arbetsveckan är slut för min del och det är en himla tur det. Natten till igår och även till idag har inte varit kul. Har inte sovit så mycket så jag har gått på koffeintabletter i två dagar nu. Det börjar kännas ordentligt i kroppen nu. På jobbet har jag äntligen börjat få undan en del av pappershögarna som har samlats medan jag har ”roat” mig med löner och kontrolluppgifter.

Jag kan meddela att det fortfarande är en väldans massa snö ute och just nu 12,6 minusgrader – alltså VINTER. Vad hände med växthuseffekten och att jordens meddeltemperatur har stigit? Inte här i alla fall. Jag vet att det fortfarande är januari och att januari är en vintermånad. Men jag är T-R-Ö-T-T på snö och kyla. Jag längtar efter sol och värme. Men i väntan på våren så har jag hämtat ut ett paket idag. Innehållet i det hade jag verkligen uppskattat igår morse.

Får jag presentera mina nya UGGs. De är sååååå sköna! Gissa vad jag ska ha på fötterna resten av den här kalla vintern?

Läste om tjejen som hade ingripit när en pappa slog sin 4-årige son i tunnelbanan. All min respekt till den tjejen. Jag har aldrig bevittnat något sådant men jag hoppas att jag skulle reagera likadant.

5 thoughts on “Fredag och fortfarande vinter

  1. Bibbi Inläggets författare

    Jag brukar ha storlek 39-41 beroende på om skorna/stövlarna är stora eller små i storleken. Jag köpte stl 40 på mina Uggs och de är lite stora. Mer som stl 41 – 41,5 men eftersom det är vinterstövlar är det helt okej tycker jag. Lite mer luft runt foten som håller värmen. Så nog är de lite stora i storlekarna alltid men så sköna. Lycka till!

  2. Å

    Vilka fina uggs! Jag hittade hit just pga att ha googlat på ugg bailey boots 🙂 Får man fråga hur du anser de vara i storleken? Det vore till stor hjälp! Jag går nämligen i köpartankar men har tidigare bara använt emu´s uggs och har där galet liten storlek (35/36 jämfört med att vanligen dra 37-38). Kan uggs vara lika stora i storleken månne?

    Hur som helst är de riktigt fina!

  3. Janne Hood

    Hejsan Bibbi raring 😉
    Vem dyker upp i denna svinkalla dag? Jo, Hooden 🙂
    Ska snart ut med Vovve efter en jobbig natt (kanske fullmånen), tio, elva minus minst – klimatet är rubbat rejält (tror Hood). Flickan du beskrev, visst är det civilkurage av bästa sort! Uggsen var läckra, akta dem för salt ute bara (skulle vilja se dem på 🙂 Kram, ha en finfin helg! Janne Hood

  4. Peggy

    Tack Bibbi! det ska bli så kul med ett nytt jobb 🙂 denna helg är jag ledig vilket är såååå skönt 😉 Åh vilka fina Ugg’s du har köpt! jag har kikat länge på ett par men ännu har det inte blivit några….de kommer att bli grymt sköna nu när det är så kallt!
    Ha en fin lördag!
    Kram!

  5. Alexis LeDiva

    Hej min vän… hoppas allt går bra för dig.
    Här är det jobb , jobb, jobb… och lite små nöjen… men fortfarande vinter tyvärr… blää…
    Nu vill jag ha bar mark , snö fri och min sommar däck åter på bilen.
    Hoppas du har kul med körningen…
    Ha en skön helg och njut väl. Stor kram till dig.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

