Att vi lever i en sjuk värld är ju knappast någon nyhet men jag blir fortfarande upprörd över vissa saker. Okej, jag blir upprörd över en massa saker men det är inte alltid jag orkar skriva om det.

Här – två meter under marken – hittades 16-åriga Medine Memis kropp. Foto: Reuters/Scanpix (Bilden och texten helt ärligt lånat från Expressen) 

Men detta att en pappa och farfar begraver en 16-årig tjej levande för att hon hade manliga vänner gör mig så vansinnig så jag vet inte vad. Jag vet att det är olika kulturer och sådant men en förälder är väl förälder oavsett var i världen man lever och i vilken sjuk kultur man lever? Det här med den så kallade hedern i dessa områden är ju helt vansinnig. Jag undrar vad det är för störda människor som lever i sådana samhällen att man pressar en familj att döda sitt eget barn för att det har vänner, blir våldtagen m.m.? Vad är det för logik som styr dessa dysfunktionella hjärnor? Finns det någon där ute som kan förklara det för mig?

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

