Host, host, snörvel

Det blev inga fler inlägg igår. Jag somnade i soffan och slumrade till och från under hela kvällen tills jag kravlade mig upp till sängen vid tio-tiden. Sömnen infann sig med jämna mellanrum hela natten. Mellan hostattackerna och nysningarna alltså. Men jag har kommit på en positiv grej med hostandet. Jag kommer att få The most vältränade magmuskler. Funderar allvarligt på att börja med sit-ups när jag blivit frisk för att underhålla dem. Vem lurar jag?

Maken och dottern drog iväg hyfsat tidigt. Dottern hade ju en tid hos frisören klockan tio. Nu är de hemkomna och dottern är jättefin i håret. Maken gick på apoteket när hon klippte sig och lyckades handla fel Alvedon. Jag och ungarna här i huset har vissa svårigheter med att svälja tabletter som är större än pyttifjutt så jag har de senaste åren alltid köpt Alvedon som smälter i munnen. Suverän uppfinning för oss som nästan spyr eller kvävs vid tablettintag. Jag var helt övertygad att maken visste detta. Fel av mig. Jag överskattade min makes iakttagelseförmåga av sin omgivning igen. Han kom hem med tre paket vanliga tabletter. Han är och byter dem nu.

Ikväll blir det hockey och melodifestival på TV varvat med tupplurar eller power naps för min del. Vad hittar ni på en tråkig vinterlördag som denna? Något kul, hoppas jag.

One thought on “Host, host, snörvel

  1. Cim

    Usch, inget kul att vara sjuk, gumman!!!
    Hoppas du kurerar dig och blir frisk snart…
    Ha en skön söndag, så bra det nu går, och var rädd om dig…

    Kramisar

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

