TV-program

Jag har fortfarande lite svårt att göra mig hörd men jag känner mig lite bättre. Funderar faktiskt allvarligt på att åka till jobbet imorgon och förära mina arbetskamrater med min vackra röst. Ha ha, jag får väl maila dem om jag vill dem något. I övrigt är mina stora insatser här hemma idag att jag plockat i och ur diskmaskinen samt duschat och tvättat håret. Så nu luktar jag inte längre. 😉

Annars sitter jag mest och tittar på tv.  Idag har det hittills blivit Djurpoliserna i olika amerikanska städer på Animal Planet. När jag ser de programmen så undrar jag varför vi inte har djurpoliser i Sverige också? När man läser nyheterna ibland så ser man att många djur behandlas väldigt illa så de skulle behövas. Fast å andra sidan så behandlas väldigt många människor väldigt illa också och den polis vi har klarar ju inte ens av det.

Sen har jag sett Say yes to the dress och What not to wear. Programmet från Kleinfelds med sina otroliga brudklänningar och ibland helt vansinniga blivande brudar är klart underhållande. Jag beundrar att de flesta försäljare på det stället klarar av dessa hispiga brudar som ibland förväntar sig helt orimliga saker. Jag är helt fascinerad av vad dessa, företrädesvis amerikanska, tjejer förväntar sig av en brudklänning och bröllopet. Det känns ofta som att den de ska gifta sig med är av underordnad betydelse. Knäppgökar! Men klänningarna är för det mesta helt fantastiska.

What not to wear är ett program för sig. För er som inte sett det kan jag berätta att en människa, vanligen en kvinna, har blivit ”nominerad” av sin famillj eller vänner för att de har en gräslig klädstil eller helt saknar någon som helst stil. De filmar människan ”i smyg” under någon vecka eller två innan de konfronterar henne. De slänger det mesta i objektets garderob, ger henne ett betalkort med 5 000 dollar samt en massa stilråd och skickar ut henne i New York att köpa en helt ny uppsättning kläder. Efter inköpsdagarna får hon en ny frisyr och make up-råd. Jag kan säga att deras offer är inte bara mode-katastrofer utan vanligen totalhaverier vad gäller klädsel och stil. Just nu gillar jag det programmet men det dröjer väl inte länge förrän jag har tröttnat på det också.

Nu har jag också sett Time Warp. Ett program där de filmar allt möjligt med höghastighetskamera. Intressant och jättekul.

Miami Ink och LA Ink tillhör mina favoritprogram. LA Ink har dessutom min absoluta favorittatuerare Corey Miller. Den mannen är bara så skicklig i sitt yrke.

Nu har ni fått lite tyck och tänk om några av de tv-program som jag har sett under mina sjukdagar här hemma.

3 thoughts on “TV-program

  1. Karpstryparn

    Svar: Jo, jag såg att du hade gett mig en utmärkelse. Man får tacka. Och vilka fina fina vitsord också, ”Mängder med åsikter och rolig att läsa”. Som sagt, jag känner mig hedrad.

  2. Alexis LeDiva

    Men gud .. du får ta väl hand om dig du. Va rädd om dig. Sänder dig stor bamse kram och du… snart har jag en väldigt lång rast i sthlm då jag ska maila dig och om du kan och har möjlighet så kan vi ta lite fika.
    Stor stor kram till dig min vän.

  3. Karpstryparn

    Djurpoliser behövs absolut i Sverige, med tanke på hur mycket vidriga djurplågare vi har i Sverige. Det borde vara dödsstraff för djurplågeri!

    Svar om Metros förintelseförnekande: Ja, det skulle vi kunna göra, Metros ”journalister” är uppenbarligen i stort behov av historiekunnande, inte förintelseförnekande, och, haha, de ska kalla sig journalister. En hjärndöd är mer journalist än vad de är, har nyss lagt in en länk till Newsmillartikeln om Turkiets folkmord i mitt inlägg förresten.
    *Kram* // Jocke

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

