Snart ny vecka

Söndagskväll igen och imorgon SKA jag till jobbet. Jag vägrar att sitta hemma längre. Igår följde jag med och handlade och idag tog jag en lååångsam promenad till brorsan ca 500 meter bort. Det gick riktigt bra så jag tror nog att jag ska klara resan till jobbet imorgon bitti bara jag inte stressar. Jag misstänker att jag har pratat för mycket idag för jag är väldigt hes och låter mycket värre än imorse-

Såg ni eländet igår kväll? Jag syftar på Melodifestivalen. Jag bytte kanal vid nio och tittade på Damkronorna när de slog Schweiz med 3-0. Mycket trevligare än att se detta pengatiggande jippo med programledare där en gapar och fjantar sig hela tiden och en som är väldigt anonym (p.g.a. den gapande). Är det för att tjäna ihop till Björkmans lön som de har detta förbannade röstringande? Jag tycker de har förstört hela grejen med alla dessa deltävlingar där det ska ringas och röstas fler gånger under samma prgram, Andra chansen och till slut the Grand Final där man ska ringa fler gånger också. Allt för att SVT och Björkman ska tjäna så mycket pengar som möjligt. Börjar fundera på om det inte vore bättre om skiten las ner istället.

På söndagskvällarna brukar dottern och jag titta på Damernas Detektivbyrå på TV1. Ikväll så sänds inte den för det är OS på TVn. Jag gillar sport men inte ALL sport och inte HELA tiden och framför allt inte när ett av de få program jag följer brukar gå. Och hockeyn har inte ens börjat än!

Jag hade kameran med mig när jag gick ut idag.

Ny vecka med nya möjligheter och en j-la massa att göra på jobbet som bara väntar på lilla mig. Underbart – NOT!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

