Ytterligare en hes dag

Krax krax. Rösten var nästan okej i morse eftersom jag tydligen inte hade pratat så mycket i natt. Tyvärr var det inte så mycket folk på jobbet så jag var tvungen att prata i telefon en hel del. Till följd av detta så låter jag väldigt lite. Maken försöker prata med mig men får inte så många ord till svar. Eftersom han sitter hemma och jobbar så pratar han inte med så många (förutom sig själv, se gårdagens inlägg) och när jag finns i närheten så måste han få ur sig alla ord han samlat på hög under dagen.

Idag är det tydligen den stora dagen som vi ska svulla på semlor. På jobbet bjöd de på semlor och jag fick en med vaniljkräm i stället för mandelmassa. Det var smaskens. Jag gillar inte mandelmassa och marsipan, urk! Har du fått någon semla idag?

Läste i tidningen att det är någon kommun som vill att kommunen ska vara vargfri. De skulle visst klara sig bra utan vargar för det hade de gjort i flera år innan vargstammen började återhämta sig i vårt avlånga land. Någon borde kanske tala om för dem att vargen är ett vilt djur som går precis dit den vill. De bryr sig liksom inte om kommungränser och kommunala beslut. Eller ska de sätta upp viltstängsel längs hela kommungränsen? Ja, ja, det visar sig nog vem som finns kvar i vår vackra natur i slutänden.

One thought on “Ytterligare en hes dag

  1. Cim

    Semla är ju såååå gott……..
    Nu är det snart dags för sängen, kolla lite film innan man somnar…
    Massor av kramar

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

