Mitt i veckan

Mitt i veckan och idag är jag trött. Vaknade lite väl ofta i natt så sömnen blev inte vad jag hade önskat. Annars har jag jobbat och fått en del gjort på det stället. På vägen hem tittade jag in på Kicks. Farligt ställe när man har tråkigt i väntan på bussen. Kom ut med den här. En nagelfil i glas med kristaller på. Jag har redan haft sönder två glasnagelfilar eftersom jag envisas med att ha dem i väskan och glas tål visst inte stötar eller att en kärringjävel sätter sig på min väska när jag somnat på bussen med väskan i sätet bredvid.

I övrigt har det inte hänt så mycket. Plockat med ren tvätt, fixat middag och surat för att OS går på andra sidan jorden så jag inte får se hockeyn. Kul att Sverige har fått  två guld i skidskytte i alla fall.

Läste hos någon som inte fattar det här med sport. Det är tävlingsmomentet där representanter för Sverige och därmed för svenska folket tävlar mot resten av världens representanter som lockar. Att sedan den svenska representanten vinner och är bättre än de andra ländernas representanter är otrolig om man har förmågan att engagera sig i det. Känslan när lilla Sverige har lyckats få fram framgångsrika idrottsmän som slår alla andra och tar guld är så skön. Särskilt när det är våra hockeyspelare som lyckas eftersom det är min favoritsport. Bara så att du vet det, Alexis. 😉

2 thoughts on “Mitt i veckan

  1. Cim

    Hello,
    ja visst är ishockey underbart???
    Synd bara att det sänds på såna tider så att vi vanliga dödliga arbetare inte kan titta på det… Repris, ja det är ju skitkul i ishockey??? *NOT*

    Ha en underbar dag!!

    Kram
    /Icamamman

  2. Karpstryparn

    Har knappt sett på OS än, men hörde att vi bara har tagit 2 guld än.
    Förresten, ta en titt på Karpstryparn II, skrev nyss ett inlägg, och rösta även på Karpstryparn i Veckans blogg. Gå in på http://www.metrobloggen.se/Karpstryparn och läs det första inlägget, alltså det från idag, där står hur du ska göra för att rösta.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

