Snö, snö och ännu mera snö

Om ni har missat det så är det fredag idag och den där j-la vintern bara fortsätter. Mer vidrig snö värker ner från ovandelen av vår värld. Det får vara nog med nederbörd. Enough!!! Man läser om tak som rasar in överallt p.g.a. snön. Det är egentligen ganska konstigt att man i ett land som brukar ha vinter och snö bygger hus som har tak som kan samla så mycket snö att de rasar. Om man tittar på hur man byggde hus förr i tiden så hade taken en viss lutning. Gissa varför? Jo, för att de visste att det brukar komma ner snö på vintern och har taket en viss lutning så rasar snön av när den blir tung. Problemet idag är att dagens arkitekter har missat den kunskapen. De envisas med att rita husen så att de ser ut som de gör runt medelhavet. Jag misstänker att de flesta av dem drömmer om att bo där nere och då missar att det är här som husen ska stå och tåla väder och vind. Jo, jag vet vad jag pratar om då jag har jobbat ihop med många av dem under 20 års tid. Har sluppit ur den branschen numera som tur är.

Ikväll blir det OS-hockey. En av få matcher som visas på en tid som vi vanliga dödliga kan titta på. Sverige – Vitryssland. Kan bli en intressant match.

Imorgon ska jag baka fransk chokladtårta. Sonen har beställt det till sin födelsedag på söndag. Tänk att ungen fyller 16 år redan. Min lilla gosiga bebis. Attans unge och växa. Det är bara jag som inte blir äldre, eller hur?

Tänkte som avslutning önska er en trevlig kväll och försöka lysa upp er tillvaro med en bild från i somras som kontrast till hur det ser ut nu.

4 thoughts on “Snö, snö och ännu mera snö

  1. Karin

    He, he…
    Kunde nästan misstänka det, men tanken slog mig, när någon, som tydligen har många bilder att dela med sig av på FB har skickat en förfrågan direkt till min mail, ifall jag vill bli en vän.
    När jag såg dina underbara bilder, och såg att du hette Bibbi, tänkte jag att det kanske var du. =D
    Jag kommer i alla fall att komma tillbaka hit till din blogg, för att njuta av din bildkonst !
    Ser att vi har barn i samma ålder också. – Fast jag har en jänta jag, som fyller 16 i augusti.
    Visst går det väl läskigt fort ?
    Kännns som igår man gick med vagnen…

  2. Bibbi Inläggets författare

    Nej, jag heter Bibbi Svensson och jag är inte ens med på Facebook. Annars hade det varit trevligt. 🙂
    Trevlig helg!

  3. bloggbetalt

    Åh….
    Vilken underbar bild !
    Den är ju i färg, istället för allt vitt om omger oss nu… ;P
    En fråga…? Börjar ditt efternamn på J ?
    Är du med på Facebook ?
    Jag är gärna lite skeptisk mot förfrågningar jag får från folk jag inte känner, men om det skulle vara du som vill bli min vän, så låt mig veta det, så kommer jag att säga ja. =)
    Kram och trevlig helg !

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

