Snöstorm och bakning

Eftersom det är snöstorm ute har jag befunnit mig inne idag. Tvingade sonen att dammsuga, maken har skött snöskottning och tvätt, dottern har hjälpt maken med snöskottning samt påbörjat städning av sitt rum. Nej, jag har inte slöat, jag har bakat fransk chokladtårta, kanelbullar samt en vetefläta med choklad i. När sista plåten var inne i ugnen så gick ugnslampan sönder så då fick jag stå där med en ficklampa för att kolla när det var färdigt. Man sticker ju inte in händerna i 200 grader för att skruva loss glaset och byta lampa. Nu har jag duschat och tvättat håret så nu är jag ren, inte älg.

Middagen idag består av sonens önskemat oxfilé, ugnstekta potatisklyftor och vitlökssmör. Vi brukar göra så att den som fyller år får bestämma maten den dagen. Men jag tyckte inte att vitlökssmör passar på en söndag för man luktar ju ju så vansinnigt ”gott” dagen efter. Så jag frågade sonen om det gick bra att vi kunde äta födelsedagsmiddagen idag istället och det gjorde det. Han fick ju oxfilé en dag tidigare.

Återkommer senare.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

