Oinspirerad konfliktlösare

Idag blir det inga foton. Jag har börjat tappa intresset för att fota snö i olika vinklar och det finns inte så många olika motiv därute.  Jag har ingen som helst inspiration just nu. Angående 365 Foton 2010 så får jag försöka fota ikapp mig senare.

Jag hade tänkt att skriva elaka inlägg om hur Försäkringskassan behandlar folk men just nu känner jag mig mest uppgiven över saken. När man läser om folk som tvingas iväg till arbetsförmedlingen dagen efter deras barns död så blir man både arg och ledsen. Jag blir så upprörd så jag tänker inte fortsätta skriva om det för då kommer jag att bli åtalad för ärekränkning.

Ungarna har sportlov. Sportlov? Räknas att titta på Vänner, spela TV-spel och dataspel som sporter? För det är vad mina ungar roar sig med. Förutom att bråka med varandra alltså. Maken jobbar hemma den här veckan också och han vågar inte ens ingripa när de jävlas med varandra så de sparar det tills jag kommer hem. Då ska jag vara den stora konfliktlösaren. Så nu tror jag att jag har, om inte löst, så i alla fall medlat någon slags uppgörelse.

Update: Maken klagade på att jag inte skrev att han kör mig till och från jobbet varje dag när han jobbar hemma. Och så påstår han att ungarna bråkade när han var och hämtade mig. Det konstiga är att han berättade om bråket när han var och hämtade mig.

Och nu ska jag gå och göra en raid i våra skåp efter något gott. Jag är vrålsugen på något smaskens.

2 thoughts on “Oinspirerad konfliktlösare

  1. Janne Hood

    Hej du sköna,
    du har gått och blivit min favvo-bibbi 🙂 Jag tycker du har en skön feeling och text till funderingarna, fina bilder och – så jäkla smart! Underfundig humor som är – görgo 😉 Hoppas veckan fortsätter bra, att städning funkar och att inspiration snart för foto blir än starkare. Visst blir snö trist fota? Kraaam om, Hooden 😉

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

