Fredag, vår och hockey

Fredag till slut. Våren fortsätter att försöka göra sitt intåg och jag är väldigt glad för. Heja solen!

Ser ni de där groparna runt stammarna på buskarna. Ni vet vad det betyder.

Samma sak runt träden. Hoppas det håller i sig med plusgraderna.

Det tråkiga är att hockey-säsongen, åtminstone Elitserie-säsongen, är över för min del. Modo klantade sig och förlorade mot Södertälje och sumpade därmed chansen de hade till slutspel. Våra ”underbara” sportjournalister gjorde tabben att prata med Foppa omedelbart efter matchen och som den urusla förloraren han är så svarar han som man kan förvänta sig, att han troligen har spelat sin sista match och att han antagligen inte tänker spela sista matchen heller. Om man har följt Foppa några år så vet man att han kläcker ur sig sådant direkt efter en förlorad match. Låt honom vara och återkom i augusti när hockeysäsongen närmar sig så får vi se om han säger samma sak då. Men jag får väl tacka grabbarna för den här säsongen trots allt. Det var mycket trevligt att se Peter Forsberg och Markus Näslund spela tillsammans igen. Jag håller alla tummar och tår att de ger Modo en chans till nästa år. Jag vill också tacka Norge för Mats Zuccarello-Aasen som har gjort många vackra mål och snälla, snälla Mats, stanna en säsong till innan du drar bort till USA/Canada och NHL. Nu får man väl se fram emot VM och Stanley Cup-slutspelet.

Nu ska jag fixa något att äta och sedan ge mig ut på en bloggpromenad.

2 thoughts on “Fredag, vår och hockey

  1. Karpstryparn

    Japp, våren är på väg nu.

    Svar: Ja, det är helsjukt att det finns människor i Sverige som tycker att sådant här är bra, de som tycker så borde spärras in.

  2. Janne Hood

    Hej vännen!
    MoDo, foto och väder = Bibbi. 🙂
    Ja, här är VÅR idag, solen sken så ömsint och det var en varm känsla inombords när jag och Vovve äntade skogsbrynet 😉 Nu har vi fotboll, du får trösta dig med det = omskola dig för sport utan puckutan med boll. Och – tänkte på när jag läste om din utbildning (fortbildning?). Vad gör man av alla diplom och utmärkelser man fått genom åren? I en garderob? Förrådskartong? Hm jaa. Inne VM är också nu, men det är säkert fel också. Christian Olsson i final? Nähä. 🙂 Hoppas du är kry nog, må bäst och stor kram! Hooden 😉

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

