Onsdag, rättsskandal och smältande snö

Så har tre dagar gått på den här veckan redan. Är det bara jag som tycker att tiden bara flyger iväg?

Solen har tittat fram med jämna mellanrum men temperaturen har inte orkat mer än upp till ett par plusgrader.

Vad är då toppnyheterna idag? Volvo går med miljarder i förlust men deras VD  får miljoner i bonus ändå. Någon som tänker köpa en Volvo?

Sedan har vi det här med Thomas Quick, igen. Läste en del om det och det verkar som om polisen och den gamla åklagaren har begått en hel del olagligheter i det fallet. Okej, jag har inte haft ett så stort förtroende för vårt rättsväsende tidigare men det här tar priset. Hur i helvete har detta kunnat få fortgå utan att någon reagerat? Det mest skrämmande är att det springer omkring, troligtvis, ett flertal människor därute som är de riktiga mördarna och de har en mycket stor chans att komma undan rättvisan p.g.a. ett antal stora svin inom vårt rättsväsende. Jag vill se att alla fakta kommer fram och att de som är skyldiga till detta ställs inför rätta, döms och sedan kan de ta livet av sig. Så slipper vi betala deras fängelsevistelse.

Så, nu har jag fått skälla av mig lite på den saken. Eftersom det inte händer så himla mycket att berätta om i mitt liv nu så får ni några bilder som jag tog tidigare idag. Snö som smälter får ganska fantastiska former ibland och det är ju inte alltid man har tid eller tänker på att titta lite närmare så jag har gjort det åt er.

Och detta upptäckte jag i den delen av rabatten som har blivit snöfri de senaste dagarna.

Vilka lökar det är som har börjat gro vet jag inte och för tillfället bryr jag mig inte heller för det är bara så underbart att de att de är på gång.

Nu är det hög tid att våldgästa alla underbara bloggare.

One thought on “Onsdag, rättsskandal och smältande snö

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

