Rapport från en brännskadad

Lördag och familjen drog iväg hyfsat tidigt. Sonen skulle klippas. Av någon underlig anledning ville han se världen. Jag hävdade att det inte var mycket att se men han envisades med att själv vilja avgöra om det var värt att se. Så det var bara att skicka in honom till frisören. Dottern och jag gjorde en liten runda på Lindex, Twilfit och Vero Moda. Vero Moda var den affären som vi gjorde några inköp på. Guldfynd fick också en visit med inhandling av lite nya örhängen. Inte i ädelmetall men jag blev glad ändå. När sonen var färdig och hade jagat efter ett spel han ville ha men inte hittade så käkade vi lunch på Pizzerian.

Innan Maxi och hemfärd tittade vi in på Din Bil och kollade lite nya bilar. Alltid kul att se på nya bilar. Vår är faktiskt tolv år gammal. Den är i och för sig mycket välvårdad och underhållen plus att den inte ens har gått 10 000 mil ännu. Men oavsett så tänker vi inte byta ut den riktigt än men det är kul att kolla.

Som ni vet så gillar jag inte att laga mat något särskilt men idag hade maken och jag bestämt att vi skulle ha våfflor. Våffeljärn blir väldigt, väldigt varma och man bör inte försöka flytta på det genom att lägga handen mot just den varmaste delen. Det gör väldigt, väldigt ont. Mitt vänstra lillfinger är inlindat i brännskadekompress så det gör lite mindre ont för tillfället. Blåsorna går längs hela insidan på fingret. Jag undrar varför jag alltid gör sådana grejer som att bränna eller skära mig?

One thought on “Rapport från en brännskadad

  1. Karpstryparn

    När oturen är framme så, ja, då är den.

    Svar: Precis, det här är inte ens 1 % av allting som är undangömt. Ja, av någon konstig anledning så är det oftast inkompetenta idioter som huserar på sådana ställen.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

