Skärtorsdag

Torsdag. Skärtorsdag till och med. Jag har satt upp en bild med en överkorsad påskkärring på vår grind för jag är utled på alla godistiggande ungar. Den är tydligen för liten för det kommer ungar som knackar på och tigger i alla fall. Nästa år ska jag ha en A3:a med en överkorsad karamell. Meddelandet kanske når ända fram till deras sockerhungrande reptilhjärnor då.

Idag har det varit 8-10 grader ute. I förmiddags ösregnade det så där försvann ännu mera snö. Vårtecknen börjar titta fram.

De här hittade i en rabatt utanför jobbet. Bilden är urusel för den är tagen med mobilkameran men man ser i alla fall att det är Krokusar.

Och så lite trädgårdsnytt:

Så här långt har den lilla Snödroppen som jag visade i en tidigare bild när den precis hade tittat upp ur jorden.

Så här långt har tulpanerna kommit. Det ska bli spännande att se om de ser ut som på bilderna på förpackningen när de slår ut.

En stämningsbild från ikväll.

Imorgon är det Långfredag och nu är jag ledig i fyra hela dagar. YES!!!!

One thought on “Skärtorsdag

  1. Alexis LeDiva

    Yes… underbara härliga bilder. Fantastiskt… love it.
    Allt bra hoppas jag och att du tar väl hand om dig.
    Glad påsk och sänder dig stor kram.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

