Vad har hänt med Bjästa????

Okej, jag orkar inte titta på programmet om våldtäkten i Bjästa så mina åsikter om det hela baseras på vad jag läst.

Denna lilla ort som är mig väl känd och som jag har besökt i väldigt många år för att göra mina matinköp m.m. under semestern, borde skämmas ögonen ur sig för sitt uppträdande. Som tur är känner jag ingen som bor i Bjästa numera. Men hur i helvete kan man bära sig åt på det sättet? En fjortonåring blir våldtagen på en skoltoalett av en kille som, enligt uppgift, ska vara väldigt populär och sportig av sig. När det kommer fram vad han har gjort/polisanmälan görs erkänner han, enligt vad jag har läst. Då börjar tydligen hans morsa och brorsa att uppvigla byn/samhället mot tjejen. Och 99% av innevånarna hakar på. Tydligen anser de att en så trevlig kille inte kan göra en sådan sak. Han blir till och med insläppt i kyrkan på skolavslutningen och får dela ut blommor till sina forna klasskamrater och hyllas som en hjälte av bl.a. prästen. Sedan går han och våldtar en tjej till på kvällen. Antagligen tror han att han ska komma undan med den också eller hyllas som en ännu större hjälte. HUR tänker dessa idioter? Första offret får flytta till en annan skola eftersom pöbeln har tagit ställning för brottslingen. Innevånarna, prästen, rektorn och tydligen hela skolans lärarkår tror tydligen mer på svinet som våldtog och hans familj än tjejen som blev våldtagen. Sen kommer då TV och gör ett program om det hela och då svänger hela saken. TV är dessutom så otroligt ”smarta” att de använder ett fingerat namn på våldtäktsmannen som identiskt med en annan kille i samma klass. Ja, vem får då ta skiten för vad våldtäktsmannen har gjort eftersom folk ute i landet inte är så smarta att de fattar att namnet inte är det rätta på brottslingen? Gissa! Efter TV-programmet har ju folket i Bjästa gjort en pudel men tyvärr så har mobbingen fortsatt men nu av våldtäktsmannen och hans familj samt den oskyldiga killen som heter som det fingerade namnet.

Idioterna i den här soppan är många: killen som våldtog, hans mor och bror som inte insåg sanningen, rektorn med personal som tittade upp i luften, prästen, folket i Bjästa som tydligen inte kan tänka logiskt, folk ute i landet som inte förstår ordet fingerat samt TV-nötterna som inte ens kan kolla klasslistor innan de väljer ett fingerat namn. SKÄMS!!!!!!!!!!!!!! Gör om, gör rätt!!

Jag hoppas att de våldtagna tjejerna får all hjälp de någonsin kan behöva. Det tar många år innan en våldtäkt bleknar tillräckligt för att man ska våga lita på killar igen och det finns vissa saker som påminner och river upp såren ibland. Men tjejerna måste komma ihåg att en våldtäkt ALDRIG är deras fel. Det är killen som har något allvarligt fel i skallen!!!

Vågar jag åka till landet i sommar?

2 thoughts on “Vad har hänt med Bjästa????

  1. Sofia

    Jag är ju från den trakten och det förvånade mig tyvärr inte alls att det kunde spåra ur så totalt, som jag nämnt på min blogg. Dock visste jag inte om att något hänt innan.

  2. rasmus1994

    Hej faster.
    Nu e pappa och jag på besök i din blogg för engångs skull.
    Åk till landet ni. Förhoppningsvis så har stormen lagt sig lite innan ni kommer upp. Jag hoppas att vi oxå åker upp men vi får se.
    Kram Rasmus & pappaBjörn

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

