Glad påsk på er

Lååååångfredag har det blivit och solen skiner. När jag var liten så var det verkligen världens längsta dag efter julafton. Tråkig musik på radion, Tv sände bara allvarliga och tråkiga religiösa program och alla affärer var stängda. Det var väl meningen att alla skulle påminnas om Jesus lidande eller vad det nu var. Led gjorde man i alla fall. Annat är det idag.

Idag är affärerna öppna så maken och jag drog iväg och köpte en ny liten pryl, modem/router alternativt router/modem. Så nu har vi bara en dosa istället för två och den nya mackapären ska vara bättre när man är många ute på nätet samtidigt. Vilket den här familjen har för vana att vara. Sonen spelar mot nätet på antingen datan eller PS3:an, dotter surfar runt, jag läser bloggar och surfar och maken brukar jobba samtidigt som han laddar ner sina små programtillägg till sitt CAD-program. Kan bli lite trångt i ledningarna då samtidigt som Telia ibland har vissa problem. Men nu kan de (Telia) inte skylla på vår utrustning i alla fall. Sen har jag dammsugit hela huset samt kört några maskiner tvätt.

Igår satt hela familjen och svullade på en massa lösgodis som inköptes tidigare på dagen. När jag lyckades ta mig i säng så mådde jag illa. Varför slutar man inte äta när det inte är gott längre? Nä då, man sitter där med skålen inom räckhåll och tar en bit då och då fast det är som en svullen, klibbig urk i munnen. Det känns ju inte särskilt smart heller eftersom jag inte är så himla förtjust i smågodis. Jag älskar choklad!!!

Jag har gjort ett påskkort till er:

4 thoughts on “Glad påsk på er

  1. Peggy

    I dag känns det lite bättre! det går upp och ner, att få vara hemma med familjen känns bra så jag tar till vara på de bra dagarna 🙂
    Kram vännen!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

