Chokladägg

Glad påsk på er alla. Påskafton började med en liten inköpsrunda. Maken behövde ett nytt SL-kort och jag en ny jacka. Efter inventering av ytterplagg så kunde jag konstatera att den vår-höstjackan jag ägde var åt h-e för stor. Nackdelen med att gå ner så mycket i vikt är att det blir dyrt. Fördelen är att man får och måste förnya garderoben med kläder som passar. Jag har redan gett brorsan en stor kasse med hood-tröjor som jag krympt ur. Jag har några kvar för jag kan ju inte gå naken. Så kul ska inte omgivningen få ha det och just nu känner jag inte för att inhandla sånt. Vi tog en liten sväng till Puss & Kram Choklad och köpte ett chokladägg till min far i stället för en blomma. Vi ska dit och äta påskmiddag ikväll. Passade samtidigt på att köpa varsin pralin till oss i familjen. En tur in till Maxi blev det också och kompletterade med några saker. Sen hade dottern bestämt sig för att hon ville ha sina Converse-dojor idag så då blev det ett nytt besök på stora köpcentret.

Min nya jacka.

En söt kyckling på chokladägget som pappa ska få.

Familjens chokladpraliner såg ut så här innan de försvann in i munnen på alla fyra.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

