Påskdagen 2010

Den här veckan känns det som att man har tre lördagar och en söndag. Idag är det alltså tredje lördagen eftersom jag är ledig imorgon måndag. Som i det här fallet får agera söndag. Sen går vi direkt på tisdagen och skippar det här med måndag. Det blir nog en bra vecka. Ungarna har påsklov och slipper gå upp i ottan.

Idag har jag varit husmoderlig. Maken drog i väg till Uppsala och hälsade på sin mor och hennes man. De ses aknske en gång om året eftersom de inte är välkomna hit och maken åker inte upp så ofta. Dessutom är de på sitt lantställe från april till oktober och dit är det ingen som åker mer än de.

Medan maken var i väg lekte jag huslig. Jag fixade i köket med disk och prylar (det gör jag i och för sig varje dag men ändå), sedan invikning av ren tvätt, körning av proppad tvättmaskin (tur att den tar 5 kg) eftersom dottern hade rensat sitt rum. Medan den gick så tog jag mig i kragen och sorterade in papper i pärmar. Efter varje sådant ryck lovar jag mig att det ska ske varje månad så det inte samlas på hög. Var det någon som trodde på mig? Inte jag heller, men min ambition är att sortera in pappren i slutet av varje månad. Nu har jag roat mig med att byta ut en trasig lampa i en av spotlightsen (heter det så?) här i vardagsrummet som har retat mig i ett par månader. Varför jag inte gjort det tidigare? Tja, maken hade lovat att göra det och jag har en from förhoppnign att han någon gång ska uppfylla sina löften men inte hände det något på den fronten. Ska det ske något får man göra det själv.

Solen skiner genom tunna slöjmoln ute och egentligen borde man ta sig en promenad. Men det får väntra till imorgon. Jag har lite väl ont i höfter och knän just nu. Så jag tror att jag tar en bloggpromenad istället. Vilken radioövergång det blev där.

One thought on “Påskdagen 2010

  1. Peggy

    vi hittade en grupp som verkade bra men jag ska kolla runt lite till innan jag bestämmer mig….som du säger är det svårt! jag var rätt så pigg i förmiddags men nu sänker sig vemodet…:-( har lite ont i magen och det stressar upp mig! ska ta det lugnt nu resten av dagen!
    Kramar!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

