Jävla aprilväder

Annandag påsk och i morse när jag klev upp så trodde jag inte mina ögon när jag tittade ut. Jag hade kollat SMHIs sida igår och enligt den väderprognosen så skulle det regna idag. Helt okej, tyckte jag, för då försvinner ännu mer av snöhögarna som ligger överallt. Men inte regnade det.

DET SNÖADE!!!! Det var två plusgrader ute och det fullkomligt vräkte ned blöt, äcklig snö. Deprimerande.

Så vad ägnar man sig åt en ledig dag i april när snön vräker ned utanför fönstret? Ja, jag vet inte vad du har gjort men jag bestämde mig för att avdammifiera en av bokhyllorna i vardagsrummet. Bokhylla och bokhylla förresten. Det står inte en enda bok i den utan en hel del prylar, en stereo, skivspelare, hur många videofilmer, dvd, cd och vinylplattor som helst. Framför allt ovanpå hyllan så samlas det en hel del damm. Inte riktigt det ställe man dammsuger varenda vecka. Maken diskade prylarna medan jag dammsög och våttorkade hyllan och de prylar som man inte kunde flytta p.g.a. att de satt fast med sladdar. Men nu är allt rent och snyggt. Det är vad jag har roat mig med en snöig dag som denna.

Nu ska jag kolla efter nya jeans eftersom de jag har just nu har blivit så stora att det de går att dra av utan att knäppa upp. Sen ska jag gå på bloggpromenad och läsa lite nyheter.

One thought on “Jävla aprilväder

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

