Opålitliga ungar

Det går inte att lita på ungar!

DHL skulle komma med mitt paket med mina nya jeans idag. Äntligen skulle jag få ett par (egentligen två par) som satt kvar uppe. Jag hade gjort upp med ungarna, som ändå är hemma på påsklov, att de skulle kvittera ut och betala paketet när DHL kom idag. Jag hade gjort i ordning ett kuvert med pengarna som de skulle lämna. Allt var fixat och klart, trodde jag i min enfald. Vad händer? Jo, när det knackar på dörren så sover sonen och dotter springer omkring i t-shirt och trosor och vägrar att öppna dörren förrän hon har hittat sina mysbyxor. När hon väl hittat dem så hade killen från DHL hunnit skriva ett meddelande och lägga det i brevlådan och dragit vidare. Så här sitter jag nu med mina för stora byxor och får vänta till på måndag. Stöööön! När jag ringde hem och fick höra storyn blev jag skitledsen och besviken. Jag hade verkligen sett fram emot att få de där brallorna.

Nu ska jag sitta och sura en stund.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

