Njuter av livet

Andra dagen som bilförare. Jag vet att jag tjatar om det men det är så j-la stort i min värld just nu. Jag är vrålpirrig när jag ska ge mig iväg på morgonen men det är så skönt att man är på jobbet tio minuter senare. Och samma sak när man ska hem. På med stereon med skön rockmusik och strax är jag hemma. Slipper sitta på en buss som stannar vid varenda hållplats och sen gå och dra emellan bussarna. Att dessutom slippa sitta och trängas med folk som snorar och nyser eller stinker vitlök eller svett är ett mycket stort plus. Ja, jag bor i ett invandrartätt område och gissa vilka som mestadels åker med bussen?

Solen skiner och det är över 15 grader ute. Livet är underbart ibland. Fick registreringsbeviset på bilen idag och med det en faktura på bilskatten. Tur att man har en liten bil.

Ikväll ska maken ut med jobbarkompisar och fira någon fyllt jämnt. Han tyckte att jag skulle hämta hem honom i natt. Inbillar han sig att jag tänker vara vaken så sent när jag ska jobba imorgon? Never! Och inte *** ger jag mig in i den här stan frivilligt om jag kan undvika det. Visst, jag har övningskört inne i stan men det är inte direkt mitt drömställe att köra alldeles allena som nybörjare. Det finns taxi!

2 thoughts on “Njuter av livet

  1. Alexis LeDiva

    Helt unerbart Bibbi. visst är det härlig och bara sitta och köra… man känner sig fri… ja fast kanske inte i rusnings trafik… speciellt i sthlm.. men övrigt.
    Hoppas du haft en trevlig fredag och lördag… och verkligen njuta av söndag.
    kram /Alexis

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

