Ah, ljuva måndag

Ah, ljuva måndag. Jag undrar om jag någonsin kommer att tycka det? Tror inte det. Men måndag är det och det kommer man inte i från.

Jobb som vanligt. Kollade dotterns blogg på lunchen och upptäckte att hon var sjuk. Hon hade vaknat med ont i halsen och huvudet. Maken hade sjukanmält henne till skolan då han jobbade hemma idag. Jag fick ”order” av dottern att handla choklad och balsamvinäger på hemvägen. Och snäll som man är så gör man som dottern vill, eller något. Sonen stannade extra länge i skolan för att göra färdigt ett teknikprojekt som han och två klasskompisar håller på med. Samtidigt som han ringde och talade om det berättade han att hans glasögon gått sönder. Stööön! Jag såg tusenlapparna flyga iväg men när han kom hem visade det sig att det var ena skalmen som gått av. Middagsätning och iväg till optikern som skulle beställa en ny skalm. För hoppningsvis finns reservdelen i Sverige annars kan det ta väldigt lång tid att få den beroende på detta med askmoln vs flygplan som inte går så bra ihop. På hemväg från optikern så betedde sig vädret väldigt konstigt. Ena sekunden vräkte det ner snö, nästa sken solen, sen vräkte det ned snö/regn igen. Så där höll det på tills vi kommit hem och när jag gick ifrån garaget så snöade det igen. Attans april-väder.

Nu är det dags för en liten bloggpromenad.

3 thoughts on “Ah, ljuva måndag

  1. Alexis LeDiva

    jag va i sthlm då det snö regna… trist… Kul att du gilla mina blommor och visst har jag eleganta franska tulpaner… otrolgit vackra som ska stå sig i två veckor…
    Hoppas det vädret drar över för tycke det ska va soligt och fint… inte kul och köra runt i plask och skit… ha en bra vecka vännen.
    kram kram

  2. Janne Hood

    Hej vännen!
    Märkliga saker sker när det är flygstopp, man kan knappt tänka på hela bilden – du nämner ex glasögon. Ja, djurplågeri mår jag så dåligt av – försvarslösa och utsatta för våld, usch! Hoppas måndagen passerar och veckan blir god. Snö och regn? Här lyser solen, vitsippor finns inne i området och gula och blå blommor, idag fann jag ett par violer. Sverige är avlångt långt 😉 Kraaam, Hood

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

