Regnig torsdag

Ännu en regnig, grå och kall dag. Vart tog den underbara solen vägen? Den var ju på G där ett tag men den har tydligen tagit semester. Kom tillbaka, vi behöver dig!

Jobbat som vanligt, dottern fortfarande sjuk och för tillfället ligger hon och läser en bok och skrattar högt. Hon fick den av mig i går kväll när jag hade läst ut den. Boken heter Karriär och köksbesvär av Sophie Kinsella. Titeln låter som en pigroman men den är skitrolig. Om du har läst En shopoholics bekännelse m.fl. så vet du vad jag snackar om. Det är samma författare.

MediaMarkt är en mycket speciell affär. Den 7 mars lämnade vi in dotterns stationära dator eftersom fläkten till grafikkortet lät väldigt illa. Det var då 9 månader sedan vi köpte den. Garantiarbete, självklart. När vi lämnade in den så skulle det ta 2-4 veckor. Vi trodde i vår enfald att det var den lägre tiden som skulle gälla eftersom det bara var att byta ut grafikkortet där fläkten satt fast. Förra veckan ringde jag. Det tog en evighet innan de svarade och när jag väl kom fram kunde killen inte hjälpa mig utan skulle återkomma dagen efter. Det gjorde han inte. I förrgår så var vi där och frågade men det enda svaret vi fick var att den fortfarande var på verkstan. I går ringde de och sa att den kommit. Hmmmm, jag undrar varför det helt plötsligt gick så fort att få den färdig och till utlämningen? Hmmmm. Idag var vi och hämtade den och vi frågade hur de tänkte kompensera oss för den oskäligt långa tiden de hade haft datorn? Först erbjöd de oss milersättning. Det svarade vi inte ens på och killen såg på oss att vi inte accepterade hans förslag. Han försvann in bakom en vägg och kom sedan ut och erbjöd oss 500:- i presentkort hos dem. Vi tog det och datorn och åkte hem.

Väl hemma la jag mig på soffan och somnade. Jag avskyr att somna på dagen. Jag blir så frusen och gäspig i flera timmar efter. Tog en varm dusch för att sluta skaka och nu ska jag ta en kopp kaffe för att hålla mig vaken en stund till.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

