Nu är jag förbannad igen

Läs den HÄR artikeln.

Hur kan vuxna människor som jobbar med barn svika så ännu en gång? Ett offer ska inte behöva möta sin plågoande varje dag i skolan. Visst de har också rätt till skolgång men de har fan i mig inte rätt att gå på samma skola som den de har utsatt för övergrepp. Förövaren/förövarna SKA tvingas att byta skola. Fast en uppfostringsanstalt vore mer rätta stället för sådana svin. Fan vet om inte rektorn också skulle in på en sådan. Har han/hon/den/det ingen egen hjärna att tänka med?

3 thoughts on “Nu är jag förbannad igen

  1. Karpstryparn

    Svar: Det är lugnt, hehe, ibland ”spårar” man ju ur. Angående skvallertidningar, t ex Se & Hör, så håller jag däremot med dig, de borde inte få presstöd för de tillför ju ingenting. Men som sagt, enligt presstödlagen så har alla tidningar som har fått minst 1.500 prenumeranter statligt presstöd.

    När det gäller kungahuset så har jag ingen uppfattning om det borde läggas ner eller inte, men med tanke på att kungafamiljen bara åker runt och visar upp sig utan att göra någonting så kan man ju undra varför kungahuset ska finnas.

  2. Karpstryparn

    Kan bara säga att jag håller med dig fullständigt, och lite till (inte så LITE heller)!

    Svar: Jag förstår hur du menar, men om presstödet tas bort så kommer ALLA papperstidningar i Sverige som har presstöd att läggas ner, även rena vänstertidningar som t ex Arbetaren och Proletären kommer att läggas ner.
    Jag är varken åt vänster eller höger, däremot är jag starkt nationalistisk, men presstödet är viktigt för demokratins skull, även om vi knappt har någon demokrati i Sverige längre så är den lilla bit som vi har ännu viktigare då.

  3. Janne Hood

    Hej Bibbi!
    Först – läst på dina alltid välskrivna inlägg och – en helg du haft fullt upp 😉
    Om djurplågare och mobbare tycker jag i stort sett samma. Eftersom jag genomgick mobbning modell Xl så tycker jag allt där ingen reagerar eller fel är för jäkligt och – man mår dåligt och blir förbannad! Skolor skulle 2010 ha riktiga program EMOT mobbning. Föräldrar – skulle vara det – just föräldrar, men det krävs inget i stort för att bli det. Så många skolmöten, klassmöten jag mött helt galna tankar, hur kan då undervisning bedrivas väl?
    Vi får ta del av våren, idag 18 plus här. En eloge ånyo för dina sköna bilder!!!
    Kram
    Hooden ;*)

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

